06.08.2013

Israelsk humor er intakt.

Fra Tarud.wordpress.com/

Israelere mister ikke motet og humoren er intakt. Nylig hørte jeg følgende historie:

Gud tilkaller 3 viktige personer til et krisemøte. Den amerikanske presidenten, den russisk presidenten og den israelske statsministeren. Han sier til dem: jeg er lei av måten menneskene oppfører seg på, og har bestemt meg for å gjøre slutt på alt menneskeliv på jorden. Dette vil skje nøyaktig om 3 uker fra nå.

Den amerikanske presidenten kommer hjem og innkaller straks til en stor pressekonferanse med direkte sending på alle kanaler. Fellow Americans sier presidenten, jeg har en god nyhet og en dårlig nyhet. Den gode nyheten er at det finnes en Gud og jeg har truffet ham. Den dårlige nyheten er at han vil gjøre slutt på menneskeheten på hele jordkloden, og vi har fått 3 ukers varsel.

Den russiske presidenten kommer tilbake og innkaller straks til en stor pressekonferanse med direkte sending på alle kanaler. Comrades, sier presidenten, jeg har 2 dårlige nyheter: Den første er at vi tok feil, og at det faktisk finnes en Gud. Den andre dårlig nyheten er at han vil gjør slutt på menneskeheten på hele jordkloden, og vi har 3 uker på oss til forbereding.

Den israelske statsminister kommer hjem og innkaller straks til en stor pressekonferanse med direkte sending på alle kanaler. Han kommer smilende, posisjonerer seg på talerstolen og sier: Kjære borgere av Israel, jeg har 2 gode nyheter: Den første er at jeg har truffet Gud, og han er vår Gud, Guden til Abraham, Isak og Jakob. Den andre gode nyheten er…….det kommer ALDRI til å bli en palestinsk stat!